Романишина Ірина Михайлівна. Психолог Нововоронцовської ЗОШ №1

/Files/images/Копия Малюнки 032.jpg

"Світ - це дзеркало, і воно повертає кожному його власне зображення."
В. Теккерей

"Життя на десять відсотків складається з того, що ви в ньому робите, а на дев’яносто - з того, як ви його сприймаєте "

Сомерсет Моем

.

Природа хоче, щоб діти були дітьми, перед тим, як стати дорослими. Якщо ми порушимо цю закономірність, ми виростимо скороспілки, які не матимуть ні зрілості, ні смаку та швидко зіпсуються. Дайте дитинству достигнути в дітях!
Ж.-Ж. Руссо
Якщо Всесвіт справді безмежний, а Природа не має ліку у своїй творчості, то єдиною моделлю цієї безмежності та цих багатств є Дитина!
Ш. Амонашвілі

Що повинні знати батьки, виховуючи генія.

Не використовуйте дітей як засіб реалізації
власних амбіцій.
Гасло "діти - наше майбутнє" антигуманний. Дитина - самодостатня цінність. Якщо ви знайшли в неї здібності, ваше завдання - допомогти їх реалізувати, але ні в якому разі не диктувати свої умови й уявлення про те, що для дитини добре. Насильство над юною особистістю може обернутися великими проблемами в майбутньому і для дітей, і для батькув. На вимогу батьків син стане гарним юристом, перекладачем, але не досягне внутрішньої гармонії, що може призвести джо нескінченних пошуків самого себе.

Не вимагайте блискучих знань із усіх предметів.
Думка, що дитина зобов'язана блискуче знати абсолютно всі предмети шкільної програми, помилкова. Обдарованість в одному виді діяльності може пов'язуватися з нижчим рівнем розвитку в іншому. Пушкіна свого часу звільнили від вивчення математики. Талант - особливість розвитку кори головного мозку - залежить від багатьох суто медичних чинників: як протікали вагітність, пологи, що їли батьки під час зачаття, яких стан здоров'я на той момент у них був. А як же бути із золотими медалістами? - запитаєте ви. Однак гарні оцінки з усіх без винятку предметів свідчать лише про те, що ці люди вирізняються сумлінністю і старанністю. Вони добрі виконавці, але геніїв серед них знайти важко. Дуже часто батьки в дошкільний період визначають, що їхня дитина геніальна. Підставою для них є те, що малюк рано почав читати, писати, рахувати, засвоїв комп'ютерну програму 1-го класу. Насправді це не талант, а здібність до навчання. Та батьки не повинні втрачати надію. Так часто буває. Рання здібність дитини до навчання не свідчить про її обдарованість. І навпаки. Обдарованість не завжди пов'язана з тим, що дитина здатна на високому рівні засвоїти всю шкільну програму. Побачити професійні звадатки в дошкільному віці дуже важко. Яскрава обдарованість виявляється частіше у 13-14 років.

Бережіть у дитині особистість
Часто непосильні вимоги призводять до депресії, ппсихічних порушень і навіть до втрати здібностей. Обдарована дитина має тонку організацію нервової системи, вразливу психіку. Майбутнє життя складається не тільки з роботи. Твій будинок - твоя фортеця - ось головна аксіома у спілкуванні батьків із нащадками. Якщо ви вирішили, що ваша дитина талановита, потрібно створювати атмосферу розуміння, довіри, спокою. І завжди краще переоцінити, ніж недооцінити. Але якщо дитина не виявляє своїх здібностей відразу, не ставте на ній хрест. Привчіть себе до думки, що всі діти талановиті, просто, поки що їхній талант прихований. Дитині набагато важливіше знати, що її завжди любитимуть такою, яка вона є. Навіть у випадку невдачі.

Пам'ятка батькам від дитини.
10 дитячіх прохань.

1. Не розбещуйте мене, цим ви мене псуєте. Я дуже добре знаю, що не обов'язково надавати мені все, що я вимагаю. Я просто випробовую вас.
2. Не бійтеся бути вимогливим до мене. Я надаю перевагу саме такому ставленню. Це дозволяє мені визначитися.
3. Не покладайтеся на силу у стосунках зі мною. Це привчить мене до того, що зважати слід тільки на силу. Я відгукнуся з більшою гоьовністю на ваші ініціативи.
4. Не робіть для мене і за мене те, що я можу робити сам: я використовуватиму вас як обслугу.
5. Не нарікайте на мене у присутності сторонніх людей. Я зверну більше уваги на ваше зауваження, якщо ви скажете мені все спокійно і віч-на-віч.
6. Не змушуйте мене відчувати, що мої провини - смертельний гріх. Я маю навчитися робити помилки без відчуття, ніби я ні на що не здатний.
7. Не захищайте мене від наслідків моїх власних помилок. Я вчуся на власному досвіді.
8. Не намагайтеся здихатись мене, коли я ставлю відверті запитання. Якщо ви не будете давати на них відповіді, я буду шукати інформацію десь на стороні.
9. Не хвилюйтеся, що ми з вами проводимо мало часу. Головне те, як ми його проводимо.
10. Ставтеся до мене так, як ви ставитеся до друзів. Тоді я теж стану вашим другом. Я вчусь, наслідуючи приклади, а не під впливом критики.
І,крім того, я вас так сильно люблю, будь ласка, поверніться до мене з любов'ю!



Кiлькiсть переглядiв: 404

Коментарi

  • Артос

    2015-10-10 21:08:57

    Ви не пробували диагностувати Вашого психолога а то щось воно страшненьке,,,,,,,,,,,,, і не просто а там явна клініка.......

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.