Екологічний бумеранг

(екологічна гра)

Мета: виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати екологічне мислення, розвивати інтелектуальні здібності, увагу, творчість, ініціативу, та культуру спілкування.

Обладнання: картки, скринька, лаврове листя; соняшникове насіння; цибулина; настій валеріани, виставка саморобних (з промислових відходів) ляльок «Нечупара»

Хід заходу

Ведуча:

Переорано землю, переорано небо –

Наче нам на цім світі вже

нічого й не треба:

Ні трави, ні повітря, ні річок

ані квітів,

Наче прагнемо разом на край

світу злетіти.

Загубили ми душі і розвіяти думи.

Зупинися, людино, хоч на мить

і подумай...

Ведучий. В наш час діяльність людини спричинила екологічну катастрофу на планеті Земля. Людство зіткнулося з такими основними «бідами», як:

> кислотні дощі;

> виникнення та розвиток «парникового ефекту»;

> руйнування озонового шару;

> нестача прісної води;

> зникнення видів тварин і рослин.

Ведуча. І тому ви, як майбутнє нашої країни, повинні осягнути свідомістю і серцем, що доля довкілля - наша доля. І зробити все для того, щоб використати свій шанс - допомогти природі. Ми повинні розуміти, що Земля - наш спільний дім й іншого немає і не може бути.

Ведучий. «Екологічний бумеранг» означає, що дії людей на планеті Земля уже найближчим часом можуть повернутися великими катастрофами. Адже «бумеранг» - це повернення. Наша гра - екологічна, присвячена одній з найактуальніших проблем - забруднення планети Земля.

Ведуча. До участі у грі запрошуються дві команди. Бажаємо їм перемоги, але головне, щоб панувала атмосфера взаєморозуміння, взаємоповаги, взаємопідтримки, радості та добра.

(Команди оголошують назву та капітана).

І тур. Що ми викидаємо, або Золоті розсипи смітників

Команди отримують по три таблички-вказівки з цифрами 1, 2, 3 і вибирають колір прапорців на зображенні Земної кулі. На кожне питання ведучий дає три варіанти відповідей. Правильна відповідь дає 1 бал. При кожному заробленому балі тієї чи іншої команди знімається один прапорець із зображенням Земної кулі, що символізує очищення Землі від сміття.

Питання:

1). Більшу частину сміття, яке забруднює Землю, становить:

а) пластмаса;

б) скло;

в) метал.

2. Світовими рекордсменами за кількістю побутових відходів є мешканці:

а) Москви;

б) Лондона;

в) Нью-Йорка.

3. Яка галузь промисловості у Франції вважається найрозвиненішою:

а) виробництво пакувальних матеріалів;

б) переробка сміття;

в) виробництво автомобілів.

4. Перш, ніж розпочати утилізацію відходів, їх необхідно:

а) розсортувати;

б) зібрати в одному місці;

в) розкришити.

5. Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:

а) компостувати;

б) спалити в спеціальних умовах;

в) переплавити.

6. Шкідливі викиди впливають:

а) тільки на ті райони, де виникло забруднення;

б) на райони, що розміщені поблизу місця забруднення;

в) навіть на території, які віддалені від місця забруднення.

7. Найстрашніша добавка до води:

а) побутове сміття;

б) пестициди;

в) мінеральні добрива.

8. Яку країну називають «сміттєвою ямою Європи»:

а) Британію;

б) Україну;

в) Польщу?

9. Більше половини загальної кількості відходів у країнах Європи припадає на :

а) важку промисловість;

б) легку промисловість;

в) сільське господарство.

10. Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище:

а) гази;

б) рідини;

в) тверді речовини?

11. Найефективніший шлях боротьби з відходами, які потрапляють у навколишнє середовище, - це:

а) їх захоронення;

б) розробка правових механізмів впливу на порушників;

в) повторне використання відходів.

12. Потрапляння у середовище шкідливих речовин, які призводять до порушення функцій екологічних систем, називають:

а) забрудненням;

б) екологічною кризою;

в) перенесенням їх в інше місце.

13. Перше місце за сумарним обсягом викидів шкідливих речовин в атмосферу має:

а) теплоенергетика;

б) нафто- і газопереробна;

в) автотранспорт.

14. Що таке вермикультура:

а) систематизоване зведення відомостей про водні ресурси?

б) спеціальне розведення дощових черв'яків (для переробки органічних відходів і підвищення родючості грунту);

в) спосіб визначення ступеня чистоти води?

15. Оптимальне вирішення енергетичної проблеми - це:

а) економія електроенергії;

б) розвиток атомної енергетики;

в) розвиток вітроенергетики.

16. Гарбобіологія - це:

а) наука про дім, місце перебування;

б) наука, яка вивчає грунт;

в) сміттєведення.

17. Пляшка чи банка із пластмаси, покинута в лісі, пролежить без змін:

а) 10 років;

б) 50 років;

в) 100 і більше років.

18. Першочергова турбота при виборі місця звалища - це:

а) захист поверхні землі і ґрунтових вод;

б) огородження місця звалища;

в) укомплектування відповідною технікою.

(Звучить пісня «Земля в иллюминаторе». Експерти підраховують бали в той час, як із зображення Земної кулі збираються «відходи», які відповідають заробленим кожною командою балом.)

П тур. «Чарівна скринька»

Ведуча. Перед вами скринька. Необхідно вгадати, що в ній знаходиться. За кожну правильну відповідь - 2 бали. Відповідь надавати тільки тоді, коли буде надана уся інформація про предмет.

Завдання для 1 команди:

1. У чарівній скриньці лежить листя рослини, які не можна їсти. Цю рослину давні греки присвячували Аполлону. Ним нагороджують художників, артистів, учених. Саме звідси пішла назва слова «лауреат». Що це за рослина? Де вона використовується в наш час? (Лаврове листя. Для приготування їжі.)

2. У скриньці є ласощі, що визрівають на добре відомій рослині. її батьківщина - Мексика. У 1874 р. академік Север гін в книжці «Правила проростання» писав: «Вважається, що ця рослина здатна зцілювати рани. Ці ласощі найчастіше їдять папуги, з нього можна отримувати олію, пережарені ласощі мають запах кави, з них виготовляють наливку» . Що лежить у скриньці? (насіння соняшника.)

Завдання 2

1. Щоб визначити, що міститься у чарівній скриньці, послухайте уривок з твору Марка Твена: «Піт підстрибнув на два аршини, видав войовничий крик і забігав по кімнаті, натикаючись на меблі, перевертаючи горшки для квітів, створюючи страшний безлад. Потім він почав танцювати на задніх лапах у скаженому захопленні, закидаючи голову назад, волаючи на весь дім про своє невимовне щастя, потім знову забігав по дому, сіючи на своєму шляху хаос. Тітка Поллі якраз зайшла в ту хвилину, коли він, зробивши кілька феноменальних сальто-мортале, з криком вискочив у відкрите вікно, захоплюючи за собою горшки з квітами, котрі чомусь залишилися цілими».

Про яку тварину йдеться? У скриньці лежить знеболювальне, яким напоїли тварину. Що це? {Настій валеріани. Напоїли кота.)

2. Цей талісман носили на грудях середньовічні лицарі. Йому приписували чудодійні властивості, нібито він здатен оберігати воїнів від стріл та ударів меча.

Філософи давнини, розрізаючи цей загадковий предмет навпіл, пояснювали своїм учням будову всесвіту, тобто він був наочним прикладом для вивчення астрономії. У всі часи й у всіх народів йому приписували лікувальні властивості, особливо звертаючи увагу на запах, а в середні віки запевняли, що цей запах захищає навіть від захворювань.

Що лежить у скриньці?

III тур «Бал-маскарад»

Учасники команд, а також учні інших класів демонструють костюми, виготовлені з побутових та

промислових відходів. Конкурс оцінюється:

❖ 5 балів - за костюм;

❖ 3 бали - за презентацію.

IV тур. Не поспішайте викидати своє майбутнє у відходи «Вустами дитини»

У цьому турі учні ознайомлюються з видами відходів та можливістю їх вторинного використання. Ведучий зачитує дитячі промови про відходи. На кожен вид відходів - п'ять висловлювань.

Завдання команд: якомога швидше здогадатися, що мали на увазі діти. Перемагає команда, яка першою дасть правильну відповідь. Якщо команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до іншої команди.

Дитячі висловлювання:

1. Його виробляє звичайна корова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжнім лихом.

4. При попаданні у водойми він руйнується, риба та інші тварини починають задихатися.

5. Його необхідно компостувати. (Гній.)

*****

1. У мене дуже багато іграшок зроблено з неї.

2. Вона буває різнокольоровою і її важко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.

4. Якщо її підпалити, то з'являється багато чорного диму, який погано пахне.

5. її не можна викидати, бо вона сама по собі в природі не розкладається. (Пластмаса.)

1. Його винайшли китайці.

2. У нас його отримують з дерева.

3. Він легко горить.

4. Через нього буває багато сміття.

5. На ньому зазвичай малюють, пишуть. (Папір.)

******

1. Його виготовляють із піску.

2. Частіше воно буває прозорим.

3. Коли падає, воно розбивається.

4. Якщо його нагріти, воно стає тягучим, як тісто.

5. Викинуте в лісі, воно може стати джерелом пожежі. (Скло.)

******

1 .Це те, чого багато в місті, але мало в селі.

2. Особливо багато його в промисловому місті, де багато заводів і фабрик.

3. Від нього люди хворіють, нервують, голосно кричать, і від цього його стає ще більше.

4. Його видають різні прилади, машини.

5.Він викликає забруднення повітря, якщо його багато, виникає сп'яніння, і він починає діяти, як наркотик. (Шум.)

******

1. їх майже не видно.

2. їх багато в промисловому місті, де працюють фабрики й заводи.

3. Від них у людей буває астма, бронхіт, рак.

4. їх можуть зібрати на своє листя зелені рослини.

5. У місті, де їх дуже багато, не ростуть лишайники.

(Газові відходи.)

1. Він з'являється, коли щось ламається або стає старим.

2. Його можна побачити скрізь - у місті, в селі, навіть на узбіччі доріг.

3. Його можна здати й отримати гроші.

4. Із нього можна отримати щось нове.

5. Він буває кольоровим, і за нього можна отримати гроші.

1. Завжди чорного кольору.

2. її багато в місті, особливо там, де є заводи, фабрики.

3. Вона дуже шкідлива.

4. У людини вона викликає хвороби, а одяг від неї робиться брудним.

5. її багато утворюється при горінні. (Сажа.)

1. Це те, без чого ми уже не можемо прожити.

2. Ми користуємося ними щодня.

3. Коли вони потрапляють у воду, то утворюється багато піни.

4. Вони вбивають рибу у воді, рослини на землі.

5. Коли ми їх використовуємо, все стає чистішим.

(Мийні засоби.)

1. Воно легше за воду.

2. Воно може плавати на воді й не тонути.

3. У річці його багато, коли в ній миють машини.

4. Воно заважає дихати рибам.

5. Його потрібно видаляти з поверхні землі. (Мастило.)

1. Коли їх застосовують, підвищується врожайність рослин.

2. При їх застосуванні потрібно дотримуватись інструкцій.

3. їх використовують лише у разі потреби.

4. Вони є отруйними для тварин і людей.

5. Це речовини для захисту рослин від шкідників. (Пестициди.)

Ведучий. Вам належить здійснити багато корисних справ. Чим менше буде сміття на планеті, у вашому місті, дворі, на вашій вулиці, тим зеленішими будуть дерева, тим чистішим стане повітря. Команди отримали завдання: «Написати відкритий лист-звернення до жителів планети Земля».

(Команди зачитують листи.)

Ведуча. Земля - це величне диво, вона у нас одна, і ми всі повинні її берегти. Завтрашній день Землі буде таким, яким ми його створимо сьогодні. (Після закінчення гри підбиваються підсумки, нагороджуються команди-переможці.)


Кiлькiсть переглядiв: 355

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.